Społeczność
blog.ekologia.pl   Blogerzy   BioFlavia   Dieta a włosy
Kategorie
0

Dieta a włosy

Codzienna dieta bogata w odpowiednią ilość składników odżywczych może pomóc nam w utrzymaniu odpowiedniej kondycji naszych włosów.
Organizm nie traktuje włosów w priorytetowy sposób, dlatego najczęściej minerały i witaminy oraz aminokwasy docierają do nich na samym końcu , gdy cały organizm już się nimi nasyci.
Dlatego wszelkie niedobory w naszym organizmie w pierwszej kolejności odbijają się na włosach.
Dieta dla włosów.
Należy spożywać odpowiednie ilości białek, które są źródłem aminokwasów. Najważniejsze to L- cysteina i L- metionina - aminokwasy zawierające siarkę.Dzięki nim włosy błyszczą się i mają zdrowy wygląd.
Dodatkowo L- cysteina jest składnikiem keratyny, głównego budulca włosów.
Związki te zapobiegają przedwczesnemu siwieniu oraz łamliwości włosów , a także są potrzebne w prawidłowym wzroście korzenia włosa.
Włosy pozbawione odpowiedniej ilości białek stają się słabe, szybko się niszczą , łamią i wypadają.
Włączając do diety zdrowe tłuszcze NNKT ( Niezbędne Nienasycone Kwasy Tłuszczowe ) zapwewnimy naszym włosom odpowiednią sprężystość i połysk, zapobiegniemy kruchliwości , łamliwości i nadmiernemu wypadaniu.
Należy też pamiętać o witaminach i minerałach.
Dietę należy wzbogacić w witaminy z grupy B, m.in. B5, która buduje i wzmacnia łodygę włosa, bierze udział w procesach regeneracji i pigmentacji włosa.
Ważna jest również witamina B7, która kumuluje cząsteczki siarki we włosach, zasilając macierz włosa. Wpływa również na stan korzeni i tempo wzrost włosa. Biotyna zapobiega także łojotokowi, siwieniu i łysieniu.
Witamina PP utrzymuje odpowiednią gospodarkę wodną w skórze , rozszerza naczynia krwionośne, co ułatwia transport składników odżywczych do cebulki włosa.
Witamina A - odpowiada za cykl odnowy komórek i keratyny.
Witamina E - jej niedobór może powodować wolny porost włosów , ich matowienie i kruchość. 
Witamina C - zapewnia prawidłowy wzrost włosów i zapobiega ich nadmiernemu wypadaniu. 
Żelazo- dostarcza energii komórkom macierzy włosów. Niedobór żelaza powoduje zahamowanie wzrostu włosa , łamliwość, kruchość i nadmierne wypadanie.
Cynk- jest odpowiedzialny za prawidłową syntezę keratyny i dostarczenie jej do włosa. Ma wpływ na grubość włosów i ich wzrost, a niedobory sprawiają, że włosy są cienkie, rzadkie, matowe i zaczynają wypadać.
Jod- zapewnia sprężystość i elastyczność włosa.
Miedź- zapewnia pigmentację włosom, gdyż bierze udział w produkcji melaniny.
Siarka- tworzy keratynę i zapobiega nadmiernemu przetłuszczaniu się włosów.
Krzem- jego niedobory sprawiają, że włosy są suche i matowe .
Magnez- regeneruje komórki, bierze udział w tworzeniu keratyny i pomaga zwalczać stres, co jest często przyczyną wypadania włosów.


Naturalne szampony bez szkodliwej chemii znajdziesz na stronie :

www.bioflavia-eko.pl

Żródło : Sylveco - Naturalna pielęgnacja włosów.
Ten wpis czytano 42 razy.
Odsłon: 373
BioFlavia
Kiedyś, gdy kupowałam drogie drogeryjne kremy, byłam dumna, że tak dobrze o siebie dbam, teraz, uświadomiona ,mam dreszcze na myśl o tym , że one aż się świeciły od chemii...
<< Maj 2018 >>
PnWtŚrCzPtSoNd
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   
zobacz wszystkie wpisy »